0 Comments
![]() Jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście, to czas wypełnić formularz uczestnictwa w tegorocznej Toporiadzie. Jak już wspominałem, impreza jest półotwarta dla uczestników, co oznacza, że wstęp ma każdy, kto zgłosi się wcześniej i dokona przedpłaty akredytacyjnej. W tym roku zgłoszenia wysyłamy STĄD, najpóźniej do 24 lipca. Jeżeli zwykłe uczestnictwo Was nie zadowala, to możecie pomóc współtworzyć Topo. Wystarczy, że do 13 lipca wyślecie zgłoszenie punktu programu TUTAJ. Oczywiście najbardziej pożądane są sesje RPG, LARPy i konkursy, ale prelekcje i panele dyskusyjne o erpegowej tematyce też są mile widziane. Toporiada Cię potrzebuje, więc zgłoś się już dziś! ![]() Toporiada znalazła odpowiedź na pytanie "Jak zachęcić uczestników do udziału w atrakcjach?". Odpowiedź zresztą bardzo prostą, bo brzmi ona "zrobić wielki konkurs". O jaki konkurs chodzi? Ano o taki, w którym drużyny będą dostawać punkty za: • Za stworzenie i poprowadzenie punktów progamu (konkursów, LARPów, prelekcji) • Za prowadzenie sesji • Za wygrywanie w konkursach i LARPach • Za udział w atrakcjach przygotowanych specjalnie dla Ekip • Za wygraną w kategoraich obozowych – najlepsza charakteryzacja i najlepsza baza • Za wygraną w konkursie Złote Topory • Za zebranie największej liczby głosów od Toporiadowiczów Jak widać punkty dostaje się za rzeczy, które człowiek i tak robi na konwentach, więc udział w konkursie na pewno nikomu nie zaszkodzi. Do konkursu wystarczy zgłosić się razem z Ekipą, najpóźniej tydzień przed rozpoczęciem imprezy, na mail [email protected]. Gdybyście mieli jakieś pytania dotyczące konkursu to piszcie na [email protected]. Dokładniejsze info pojawi się też na facebookowym profilu Toporów i ich stronie. Gorąco zachęcam do wzięcia udziału zarówno w Toporiadzie jak i w Wielkim Konkursie :) ![]()
Większość znających mnie osób wie, że jestem fanem Earthdawna niemal od zawsze, dlatego smuci mnie fakt, że system ten zdaje się być zapomniany w Polsce. Owszem na konwentach często jest wspominany, ale raczej w kontekście „słyszałem, ale nie grałem/zagrałbym” itp. Wiąże się to głównie z tym, że w Polsce ukazała się tylko pierwsza edycja zatytułowana „Earthdawn: Przebudzenie Ziemi”. Wyszło do niej nawet sporo dodatków, ale mimo wszystko linia wydawnicza padła, gdy Mag zrezygnował z wydawania RPG.
I tak Earthdawn trafił do niszy, z której cały czas nie może się wygrzebać. Fani gry dorośli i grają we własnych gronach i nie ma ludzi chcących promować ten system. Mimo, że dużo osób zagrałoby w ED, to odbijają się od archaicznej pierwszej edycji lub nie mogą zdobyć się na późniejsze wydania w języku angielskim, a to niestety stanowi dla wielu osób nieprzekraczalną barierę. Nie będę rozpisywał się na temat czemu warto grać w anglojęzyczne erpegi, ale chcę przybliżyć zmiany jakie zaszły w systemie na przestrzeni 3 edycji. Chcę to zrobić ze względu na to, że teraz szykuje się edycja czwarta, która wniesie tak wiele zmian, że wyjadacze z pierwszej edycji mogą złapać się za głowę i powiedzieć „co oni zrobili z tą grą?!”. W artykule zakładam, że czytelnik zna pierwszą edycję, także nie będę objaśniał terminów ściśle EDkowych.
Niektóre zmiany, które tu opiszę pojawiły się już w edycji Classic (wydanej po edycji drugiej), ale ja w nią nie grałem, więc dla mnie były nowością przy przesiadce z wysłużonej jedynki. Zaczynamy! Jestem przekonany, że mało który RPGowiec czy RPGówka nie zna Toporiady, ale jeśli czytają to takie osoby, to powiem krótko, że to najbardziej odjechana erpegowa impreza roku, która odbywa się w obozowej atmosferze z masą sesji RPG i konkursów. Zainteresowałem? To klikaj „read more” i jazda!
|
Hej! Jestem Kosmit i witam Cię na moim blogu poświęconym konwentom, planszówkom i grom fabularnym, a w szczególności systemowi Earthdawn.
Wpadnij do PrzyczółkaNapisz do mnie:Polub na FB:Zobacz:Kategorie:
All
Archiwum
May 2018
![]() Kosmitpaczy by Michał Kosmit Kosmala is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe License. |