Kosmit Paczy!
  • Kosmit Paczy
  • Moje projekty
    • Broszury postaci
    • Edytowalne karty postaci
    • Makiety
  • Relacje z konwentów
    • Zjava 8
    • Kapitularz 2016
    • Kosmitkon I (2014)
    • Falkon 2013
    • Kapitularz 2013
    • Copernicon 2013
    • Polcon 2013
    • Toporiada 2013
    • Krakon 2013
    • Zjava 4
    • Falkon 2012
    • Kapitularz 2012
    • Avangarda 8
    • Domcon 2012
    • Zjava 3
  • Earthdawn
    • Artykuły >
      • Rozprawa o przestrzeni astralnej I
      • Umarł król, niech żyje... król? [Porównianie 3 i 4ED]
      • Earthdawn on-line: Makra
      • O przeszłości słów kilka... po raz czwarty!
      • Porównanie 1 i 3 edycji ED
      • Wszystko co zawsze chcieliście wiedzieć o akcjach
    • Formularz statystyk
    • Karta postaci on-line
    • Karty statusu
    • Broszury postaci
    • Karty Talentów
  • Linki
  • Kosmitkon
    • Kosmitkon 2015
    • Kosmitkon jesień 2014
    • Kosmitkon lato 2014

Kolejkon 2013

2/10/2013

0 Comments

 
Picture
Tegoroczny Polcon przez wielu hejtowany jest za gigantyczne kolejki, brak oznaczeń (oznaczenia pisane ręcznie) pozwalających odnaleźć się na terenie konwentu i wiele, wiele innych. Ja uważam, że mimo OGROMNEJ (serio, duża część programu nie odbyła się przez kolejkę) wpadki, konwent wyszedł całkiem dobrze. Przynajmniej ja się bawiłem nieźle. 

Zastanawiam się tylko, czy całkiem dobra/niezła zabawa jest wystarczająca biorąc pod uwagę koszt imprezy (dzięki Bogu za zniżkę grupową). Czy było warto się pojawić? Zapraszam do relacji subiektywnym, ale i chłodnym okiem (w końcu już mamy wrzesień, więc emocje i hejt już opadły).

Kolejki

Picture
Nie stałem w kolejce. Przyznaję, że zobaczyłem jak z samochodu przy wejściu wypakowywane są informatory i zaoferowałem pomoc przy wnoszeniu ich do środka. Na miejscu okazało się, że akredytacja zaraz ruszy, więc po prostu zostałem w środku i dostałem identyfikator zaraz po medykach, czyli jako 5 albo 6 osoba na konwencie nie licząc gżdaczy i orgów. 

Teraz jest mi głupio, bo dowiedziałem się, że moi znajomi, którzy skorzystali z funkcjonującej (beznadziejnie) kolejki dla programu stali przed wejściem 4h po tym jak zostali wyproszeni ze środka będąc już przy stanowisku do akredytacji. 4h zajęło rozładowanie kolejki w przedsionku. Wstyd!

Na swoje usprawiedliwienie powiem, że miałem prelkę o 16.00. I co z tego, skoro pojawił się cały 1 słuchacz, a kilka osób, które przyszły przed zakończeniem z zawodem stwierdziły, że szkoda, że stali w kolejce, bo chcieli posłuchać. Mogłem zostać w kolejce i zagrać sesję w ED zamiast prowadzić o nim prelekcję, której prawie nikt nie wysłuchał. 

Lokalizacja

Polcon w Warszawie nie mógł mieć lepszej lokalizacji niż Politechnika Warszawska. Świetny dojazd, dostępność taniego jedzenia w okolicy i bliskość centrum sprawiają, że miejsce idealnie nadaje się na konwent.

Impreza odbywała się w 4 budynkach na kampusie PW. Wielka szkoda, że nie udało się załatwić Gmachu Głównego, ale odbywała się tam inna impreza, więc orgowie mieli związane ręce, a pamiętajmy, że nie mieli możliwości zamówienia miejsca z dużym wyprzedzeniem.

Konwentowe budynki:
  • Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych (EiTI) będący głównym budynkiem konwentowym z akredytacją i większością bloków programowych
  • Wydział Inżynierii Środowiska gdzie odbywał się Kocioł oraz blok dziecięcy
  • Wydział Fizyki, gospodarz Dni Nauki i Targów Popkultury
  • Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych, czyli budynek kultury japońskiej i gier elektronicznych
A także:
  • Pałac Kultury i Nauki (Sala Kongresowa), gdzie odbywała się gala Gala Nagrody im. Janusza Zajdla
  • XXI LO im. Hugona Kołłątaja i Gimnazjum nr 48 im. Jana Pawła II, które były szkołami noclegowymi

Rozkład wydawałby się idealny, gdyby nie to, że między budynkami była dość spora odległość, co utrudniało poruszanie się między punktami programu chociażby pomiędzy EiTI i MiNI. Fajnie, że Kocioł, w którym odbywał się tegoroczny PMM i gamesroom był całodobowy. Naprawdę gmach IŚ stanął na wysokości zadania i dał radę pomieścić sesje RPG, planszówki, larpy, bitewniaki i blok dziecięcy.

Co raziło w tym wszystkim to kiepskie, pisane markerem na białych kartkach a4, oznaczenia i wskazówki dojścia do poszczególnych budynków i sal. Panie narzekały np. na brak znaków do damskiej toalety w EiTI, która była chyba jedyna w całym budynku i naprawdę dobrze ukryta. Oprócz tego na mapkach nie były zaznaczone wszystkie sale, ale osoba inteligentna była w stanie je znaleźć poprzez analogię, więc aż takiej wpadki nie było. Z tego co wiem, to w przyszłości będzie dostępny Gmach Główny i wtedy będzie można uwolnić potencjał drzemiący w tym miejscu.

Niestety podobno knajpa konwentowa w tym roku zawiodła, a szkoda... Za to Gala Zajdla dała czadu! Miejsce zrobiło swoje ;)

Atrakcje

Dla mnie Polcon zaczął się już w środę wieczorem mastermindowym spotkaniem u Poziomki. Razem z Jaggredem graliśmy sobie w HEXa, podczas, gdy MareKs i Poziomka wracali do czasów młodości oglądając na lapku 7 ostatnich odcinków Sailor Moon (ja też zerkałem, ale przez HEXa nie miałem pojęcia co się dzieje - ku niezadowoleniu oglądających ;p).

Następnego dnia akredytacja, czyli jeden wielki LARP gry planszowej Kolejka. Potem poprowadziłem prezentację ED, na którą niestety nie było dane dotrzeć słuchaczom. Znajome twarze spotkane podczas szlajania się po konwencie pojawiały się na każdym kroku (przynajmniej, gdy skończyły się kolejki...)

W trakcie Polconu odbył się Puchar Mistrza Mistrzów, którego zwycięzcą został Zed. Było dużo zgłoszonych MG, ale z tego co się orientuje poziom sesji eliminacyjnych był dość niski (w trakcie konkursu WoD został nazwany zaWoDem, bo sesje w tym systemie wykładały się najbardziej). Fajnie, że eliminacje były rozłożone na 2 dni - gdybym wiedział wcześniej, to wziąłbym udział, a tak myślałem, że koliduje mi to z programem. Dwudniowe eliminacje sprawiły, że Kolejkon nie wpłynął na PMMa, bo wszyscy MG mieli szansę poprowadzić. Co mi się nie podobało to "losowanie" graczy do finału - ja wiem, że zamysł dobrania graczy był taki żeby MG nie dostali beton-graczy i mogli się wykazać, ale szkoda, że nie dano szansy słabszym zobaczyć jak wyglądają sesje u najlepszych.

W piątek kupiłem sobie Zombicide i spędziłem dzień na pykaniu w planszówkę, przerywanym prelkami MasterMinda. Bardzo podobała mi się też prelekcja Lans Macabre o lesie - świetny materiał :D

Loteria na 10-lecie Rebela zorganizowana z rozmachem. Dzięki temu, kto wpadł na pomysł, żeby zrobić ją na zewnątrz, a nie w budynku. Pogoda dopisała, więc fajnie było stać na powietrzu i mieć czym oddychać patrząc na to jak ludzie odbierają nagrody. Gratuluję zwycięzcom loterii, a w szczególności osobie, która wygrała Zombicide - naprawdę świetna gierka. 

P.S: I tak wiadomo, że większość czekała na urodzinowe ciasto ;p

Warto też wspomnieć o całodobowym budynku Inżynierii Środowiska zwanym Kotłem. Gamesroom na wielkiej sali i korytarzach, całe piętro bitewniaków, piętro tylko na LARPY i 2 piętra na PMM. Świetna miejscówka i dobrze zagospodarowana. 

Polcon you're doing it right! Krakon! Ucz się jak się wykorzystuje piętrowe budynki :p

Apocalypse World PL

Picture
Największą atrakcją na tegorocznym Polconie była dla mnie polska premiera Apocalypse World. Wszystko dzięki Torowi z Argent Mark Games i Wam! Dlaczego? Otóż AW zostało sfinansowane udaną kampanią w serwisie polakpotrafi.pl, gdzie każdy mógł zakupić cegiełkę przybliżającą projekt do realizacji. 

Oprócz tego, że mogłem odebrać i pomacać świetnie wyglądający podręcznik, to dane mi było zagrać sesję w Dead World, czyli skoblowy hack do AW, gdzie akcja dzieje się w świecie znanym z komisków i serialu The Walking Dead. To była naprawdę świetna sesja, która mimo tego, że była krótka, to niosła taki ładunek emocjonalny, że od razu chciało się więcej!

Podsumowanie

Kolejki, odległości i oznaczenia. Minusy już mam za sobą, więc czas na resztę. 

Po pierwsze chcę podziękować stowarzyszeniu Avangarda za to, że uratowali tegoroczny Polcon, który mógł się nie odbyć. Dziękuję! Naprawdę było widać ogrom włożonej pracy, a wszelkie potknięcia były na bieżąco usuwane. Ja ten konwent traktowałbym jako poligon testowy przed X Avangardą, na której szczerze mówiąc, zależy mi dużo bardziej.

Dziękuję ekipie MasterMinda, która zawitała do Warszawy i sprawiła, że na konwencie bawiłem się jeszcze lepiej! Szczególnie te powroty o 7.00 do siebie do domu żeby się chociaż umyć i przebrać...

Kosmitowym okiem oceniam tegoroczny Polcon na...
Picture
Paczajka Jakości za galę w Sali Kongresowej i Kocioł!

Takie tam... na konwencie

Picture
True story...
Picture
Prelekcja o ED. Dzięki dla wytrwałego słuchacza ;)
Picture
Polconowy konkurs na najlepszy podręcznik RPG wygrał Cthulhu 6ed.
Picture
Kosmitpaczył także cyfrowym okiem ;>
Picture
Udało się!
Picture
Partyjka Hexa w ramach kolejkowej integracji.
Picture
Drugiego dnia rano, kolejka też była... Ale uporządkowana!
Picture
Testowanie Zombicide
Picture
Kill them all!
0 Comments



Leave a Reply.

    Obraz
    Hej! Jestem Kosmit i witam Cię na moim blogu poświęconym konwentom, planszówkom i grom fabularnym, a w szczególności systemowi Earthdawn.

    Wpadnij do Przyczółka

    Obraz
    10px

    Napisz do mnie:

    Kanał RSS


    Polub na FB:


    Zobacz:

    Obraz
    Picture
    Picture
    Picture
    Obraz
    Picture

    Kategorie:

    Wszystkie
    4ED
    Artykuły
    Avangarda
    Blogosfera
    Copernicon
    Crystalicum
    Cthulhu
    Dla Graczy
    Dla Mg
    Domcon
    Dungeon World
    Earthdawn
    Evernight
    Falkon
    Fate
    Hex!
    I Am Zombie
    Imladris
    Informacje
    Kapitularz
    Khakon
    Kickstarter
    Konwenty
    Kosmitkon
    Kosmitpaczy
    Krakon
    Mastermind
    Neuroshima
    On Line
    Patronat
    Polcon
    Pomysły
    Projekty
    Przebudzenie Ziemi
    Recenzja
    Relacje
    Roll20
    Scenariusz
    Sesje
    Toporiada
    Warhammer
    Wolsung
    Wydarzenia
    Zapowiedź
    Zapowiedź
    Zjava

    Archiwum

    Maj 2018
    Luty 2018
    Sierpień 2017
    Lipiec 2017
    Czerwiec 2017
    Marzec 2017
    Luty 2017
    Styczeń 2017
    Wrzesień 2016
    Kwiecień 2016
    Sierpień 2014
    Lipiec 2014
    Czerwiec 2014
    Luty 2014
    Grudzień 2013
    Listopad 2013
    Październik 2013
    Wrzesień 2013
    Sierpień 2013
    Lipiec 2013
    Maj 2013
    Kwiecień 2013
    Luty 2013
    Styczeń 2013
    Grudzień 2012
    Październik 2012
    Wrzesień 2012
    Sierpień 2012
    Lipiec 2012
    Czerwiec 2012
    Maj 2012
    Kwiecień 2012
    Marzec 2012
    Luty 2012
    Styczeń 2012
    Grudzień 2011


    Licencja Creative Commons
    Kosmitpaczy by Michał Kosmit Kosmala is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe License.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Kosmit Paczy
  • Moje projekty
    • Broszury postaci
    • Edytowalne karty postaci
    • Makiety
  • Relacje z konwentów
    • Zjava 8
    • Kapitularz 2016
    • Kosmitkon I (2014)
    • Falkon 2013
    • Kapitularz 2013
    • Copernicon 2013
    • Polcon 2013
    • Toporiada 2013
    • Krakon 2013
    • Zjava 4
    • Falkon 2012
    • Kapitularz 2012
    • Avangarda 8
    • Domcon 2012
    • Zjava 3
  • Earthdawn
    • Artykuły >
      • Rozprawa o przestrzeni astralnej I
      • Umarł król, niech żyje... król? [Porównianie 3 i 4ED]
      • Earthdawn on-line: Makra
      • O przeszłości słów kilka... po raz czwarty!
      • Porównanie 1 i 3 edycji ED
      • Wszystko co zawsze chcieliście wiedzieć o akcjach
    • Formularz statystyk
    • Karta postaci on-line
    • Karty statusu
    • Broszury postaci
    • Karty Talentów
  • Linki
  • Kosmitkon
    • Kosmitkon 2015
    • Kosmitkon jesień 2014
    • Kosmitkon lato 2014