Kosmit Paczy!
  • Kosmit Paczy
  • Moje projekty
    • Broszury postaci
    • Edytowalne karty postaci
    • Makiety
  • Relacje z konwentów
    • Zjava 8
    • Kapitularz 2016
    • Kosmitkon I (2014)
    • Falkon 2013
    • Kapitularz 2013
    • Copernicon 2013
    • Polcon 2013
    • Toporiada 2013
    • Krakon 2013
    • Zjava 4
    • Falkon 2012
    • Kapitularz 2012
    • Avangarda 8
    • Domcon 2012
    • Zjava 3
  • Earthdawn
    • Artykuły >
      • Rozprawa o przestrzeni astralnej I
      • Umarł król, niech żyje... król? [Porównianie 3 i 4ED]
      • Earthdawn on-line: Makra
      • O przeszłości słów kilka... po raz czwarty!
      • Porównanie 1 i 3 edycji ED
      • Wszystko co zawsze chcieliście wiedzieć o akcjach
    • Formularz statystyk
    • Karta postaci on-line
    • Karty statusu
    • Broszury postaci
    • Karty Talentów
  • Linki
  • Kosmitkon
    • Kosmitkon 2015
    • Kosmitkon jesień 2014
    • Kosmitkon lato 2014

Wojenko, wojenko!

12/2/2013

0 Comments

 
Picture
Przez 2 tygodnie rozegraliśmy 4 sesje. Całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że jest 4 graczy i zwykle nie lada sukcesem jest tak dopasować terminy, żeby szło tak szybko. Póki co się jednak udaje, więc trzeba się cieszyć.

Trzeba się cieszyć, bo drużyna w końcu ruszyła na wojnę. Nim jednak dotarli do punktu zbiórki spotkało ich kilka przygód...

Picture
Na drugiej sesji odkryliśmy, że znajomy Magnusowi (Leśnik Lokiego) druid został zamordowany. Mieliśmy też krótką przeprawę z wilkami, z którymi nie doszło do walki, gdyż Ulryk postanowił odpędzić swoje dzieci. I całe szczęście, gdyż walka raczej nie skończyłaby się dla nas dobrze.

Niestety czas naglił i nie mogliśmy zrobić nic dla druida, więc podjęliśmy decyzję, że poinformujemy ludzi w wiosce o jego śmierci, a sami udamy się na poszukiwanie transportu. Spakowaliśmy rzeczy i wyruszyliśmy w drogę do Dzięciołowej.

Po drodze byliśmy świadkami sprzeczki pomiędzy znajomym kupcem, a jego ochroniarzami. Okazało się, że to zwykli bandyci, a próby przywołania ich do porządku skończyły się walką.

Tutaj niestety zachowaliśmy się jak totalni nowicjusze i wyrżnęliśmy ich w pień zamiast schwytać :/ Nie jestem z tego dumny, więc moja postać bardzo przeżyła zabicie innego człowieka. Rano odkryliśmy, że kupiec zmarł w nocy ukąszony przez żmiję. Ta śmierć podkopała morale grupy, bo ich wysiłki przy ratowaniu kupca poszły na marne i i tak skończył w ogrodach Morra. W drużynie rozgorzał konflikt ze względu na rzeczy kupca, które chciał zabrać Rudiger (Oglaf). Ja się temu przeciwstawiłem i doszło do bójki jednak sam Ulryk zesłał piorun, który uderzając ostudził nasz zapał do bitki.

Picture
Trzecią sesję spędziliśmy na barce w drodze do Freital. W trakcie podróży został zasztyletowany mnich Taala, a my jako ludzie najbardziej zbliżeni do władzy zdecydowaliśmy się znaleźć winnego. Zresztą, gdybyśmy tego nie zrobili to ryzykowalibyśmy spóźnieniem do Grunwaldu, bo kapitan powiedział, że nikt z łajby nie zejdzie dopóki winny się nie znajdzie. Spośród pasażerów została wyłoniona trójka, która miała przesłuchać winnych: Jotunn, ochroniarz i kapitan barki. 

Winny został znaleziony (przynajmniej tak nam się wydaje na podstawie zebranych dowodów) i po przybyciu do miasta, odeskortowany do posterunku. Tam kapitan kazał mi jako sędziemu skazującemu wykonać wyrok. Gdy chłopak miał już na szyi pętlę nie mogłem zdobyć się na wykonaniu rozkazu. Nie po tym jak czułem się po zabiciu tamtych najemników. Oddaliśmy go kapitanowi, który zaoferował nam nocleg.

Na tej sesji najbardziej podobało mi się szukanie tych poszlak i rozwiązanie tej wydawałoby się beznadziejnej sytuacji. No i dylemat moralny dla mojej postaci :)

Picture
Sesja czwarta zaczęła się od niespodziewanego ataku. Plemię zielonoskórych najwyraźniej przed czymś uciekając przetoczyło się przez wioskę, w której stacjonowaliśmy.

Walka była zacięta, ale o dziwo daliśmy radę goblinom i wargom. Może to ucieczka ich zmęczyła, albo mg nie ogarniał mechaniki ;p Niemniej fajnie, że była.

Pokazała też, że mapka starć jest raczej niezbędna, bo chaos jaki powoduje jej brak przedłuża tylko sesję.

Po walce zostaliśmy wysłani, żeby sprawdzić przed czym uciekali zieloni. Trafiliśmy do ich opuszczonego obozu, w którym nocą mieliśmy straszne wizje związane z prywatną przeszłością lub przyszłością postaci. Rankiem po walce z demonem nawiedzającym to miejsce czym prędzej udaliśmy się do Grunwaldu. Trafiliśmy na magiczne jezioro, gdzie tajemnicza kobieta pozwoliła zadać sobie po jednym pytaniu, na które musiała odpowiedzieć. Od razu mi się skojarzyło z Panią Jeziora, aczkolwiek to był raczej stawik :) 

Dotarliśmy do Grunwaldu spóźnieni o 2 dni, ale list od kapitana wyjaśniający spóźnienie uratował nam skórę. Teraz czekamy na przydział do oddziałów...

Największy plus dałbym Markowi za klimatyczny opuszczony obóz. W dalszym ciągu fajnie jest dostawać muzyczne/dźwiękowe podkłady dla każdej lokacji.

Największy minus to niechęć MG do mechaniki. Przez to, że gracze znają ją lepiej od MG, walka, która powinna być raczej trudna (pierwsze spotkanie z zielonoskórymi) okazała się wycinaniem goblinów. Ale wycinaniem przyjemnym także minus niewielki ;)

Sesja 5 właśnie się zaczyna, więc uciekam na Pola Nicości dowiedzieć się jaki to przydział dostanie Jotunn i czy przypadkiem nie wyląduje w BePePe (fani wiedźmina wiedzą o co chodzi).

0 Comments



Leave a Reply.

    Obraz
    Hej! Jestem Kosmit i witam Cię na moim blogu poświęconym konwentom, planszówkom i grom fabularnym, a w szczególności systemowi Earthdawn.

    Wpadnij do Przyczółka

    Obraz
    10px

    Napisz do mnie:

    Kanał RSS


    Polub na FB:


    Zobacz:

    Obraz
    Picture
    Picture
    Picture
    Obraz
    Picture

    Kategorie:

    Wszystkie
    4ED
    Artykuły
    Avangarda
    Blogosfera
    Copernicon
    Crystalicum
    Cthulhu
    Dla Graczy
    Dla Mg
    Domcon
    Dungeon World
    Earthdawn
    Evernight
    Falkon
    Fate
    Hex!
    I Am Zombie
    Imladris
    Informacje
    Kapitularz
    Khakon
    Kickstarter
    Konwenty
    Kosmitkon
    Kosmitpaczy
    Krakon
    Mastermind
    Neuroshima
    On Line
    Patronat
    Polcon
    Pomysły
    Projekty
    Przebudzenie Ziemi
    Recenzja
    Relacje
    Roll20
    Scenariusz
    Sesje
    Toporiada
    Warhammer
    Wolsung
    Wydarzenia
    Zapowiedź
    Zapowiedź
    Zjava

    Archiwum

    Maj 2018
    Luty 2018
    Sierpień 2017
    Lipiec 2017
    Czerwiec 2017
    Marzec 2017
    Luty 2017
    Styczeń 2017
    Wrzesień 2016
    Kwiecień 2016
    Sierpień 2014
    Lipiec 2014
    Czerwiec 2014
    Luty 2014
    Grudzień 2013
    Listopad 2013
    Październik 2013
    Wrzesień 2013
    Sierpień 2013
    Lipiec 2013
    Maj 2013
    Kwiecień 2013
    Luty 2013
    Styczeń 2013
    Grudzień 2012
    Październik 2012
    Wrzesień 2012
    Sierpień 2012
    Lipiec 2012
    Czerwiec 2012
    Maj 2012
    Kwiecień 2012
    Marzec 2012
    Luty 2012
    Styczeń 2012
    Grudzień 2011


    Licencja Creative Commons
    Kosmitpaczy by Michał Kosmit Kosmala is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe License.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Kosmit Paczy
  • Moje projekty
    • Broszury postaci
    • Edytowalne karty postaci
    • Makiety
  • Relacje z konwentów
    • Zjava 8
    • Kapitularz 2016
    • Kosmitkon I (2014)
    • Falkon 2013
    • Kapitularz 2013
    • Copernicon 2013
    • Polcon 2013
    • Toporiada 2013
    • Krakon 2013
    • Zjava 4
    • Falkon 2012
    • Kapitularz 2012
    • Avangarda 8
    • Domcon 2012
    • Zjava 3
  • Earthdawn
    • Artykuły >
      • Rozprawa o przestrzeni astralnej I
      • Umarł król, niech żyje... król? [Porównianie 3 i 4ED]
      • Earthdawn on-line: Makra
      • O przeszłości słów kilka... po raz czwarty!
      • Porównanie 1 i 3 edycji ED
      • Wszystko co zawsze chcieliście wiedzieć o akcjach
    • Formularz statystyk
    • Karta postaci on-line
    • Karty statusu
    • Broszury postaci
    • Karty Talentów
  • Linki
  • Kosmitkon
    • Kosmitkon 2015
    • Kosmitkon jesień 2014
    • Kosmitkon lato 2014